یکی از ظرفیت‌های کشور در بخش گردشگری، توسعه گردشگری سلامت است. با توجه ظرفیت‌های کشور در این زمینه و براساس استانداردهای جهانی، به ازای هر گردشگر سلامت ۲۴۰۰ دلار درآمد برای کشورها ایجاد می‌شود. ضمن این‌که با توجه به مزایای فراوان از جمله طبیعت، موزه‌ها و موضوعات فرهنگی بی‌نظیر و سابقه تاریخی، اکثر گردشگرانی که به واسطه درمان به کشور می‌آیند به گردشگران ترکیبی تبدیل می‌شوند، یعنی علاوه بر موضوع درمان و سلامت، از سایر جاذبه های گردشگری نیز بازدید می کنند که با احتساب هزینه های اقامت و جابجایی این رقم به بیش از 4000 دلار خواهد رسید.

بر اساس آمارها  در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد کشور شدند یعنی درآمد ارزی این بخش در سال 1401 نزدیک به 5 میلیارد دلار بوده که درآمد قابل توجهی است و با یک برنامه ریزی جامع و منسجم می توان آنرا با درآمدهای نفتی ایران مقایسه کرد.

این در حالیست که جایگاه برجسته شیراز در برخورداری از پزشکان متخصص و امکانات درمانی سالهاست که تثبیت شده و زمینه ارزشمند برای رنق گردشگری سلامت فارس فراهم کرده است.

بر اساس آمارهایی که دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه کرده سالانه حدود 14 هزار گردشگر خارجی به ویژه از کشورهای همسایه برای درمان به این شهر سفر می کنند و مطب‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی شیراز ماهیانه بطور میانگین یک هزار و  پانصد نفر گردشگر را پذیرش می کنند.

اگر به آمار گردشگران خارجی حوزه سلامت فارس جمعیت میلیونی جنوب کشور را که سالانه برای دریافت بسیاری از خدمات درمانی خود راهی شیراز می شوند نیز اضافه کنیم، لزوم سرمایه گذاری برای توسعه زیر ساخت های بخش سلامت در فارس بیش از پیش اهمیت می یابد.

لذا به جرات می توان گردشگری سلامت را یک گردشگری فرابخشی دانست که نیازمند توسعه‌ای همه جانبه است و از اینرو معاونت سلامت شرکت امیدجوانان حرکت در جهت شناسایی و طراحی هوشمندانه فرصت‌های سرمایه گذاری در این حوزه را بعنوان یکی از مهمترین برنامه‌های راهبردی خود در دستور کار دارد.

در تماس باشید

آدرس :   مجتمع بین الحرمین ، بلوک A ، طبقه 1 ، واحد A20

تلفن :      07137391496                 

ایمیل:     info@omidjavanan.com

شرکت امید جوانان

در صورتیکه به اطلاعات بیشتری درباره مجموعه امیدجوانان، خدمات و یا سرمایه گذاری

نیاز دارید، کارشناسان ما همه روزه آماده پاسخگویی و انجام هماهنگی‌های لازم هستند.